20.02.2014

Octavian Paler



JOCUL

Mai am o scoică și cîteva pietre,
cum să clădesc din ele o mare
și-un țărm unde să stau pe nisip
și cum să mă conving că am fost pe un asemenea țărm
urmărind fericit o pasăre
care acum nu mă mai lasă să dorm?
O scoică și cîteva pietre
și un nume ciudat
pe care nu-l înțelege nimeni
și speranța mea de-a ajunge
să nu-l mai înțeleg nici eu într-o zi.
Sărbătoarea s-a terminat,
îmi aștept pedeapsa lîngă tribunalele goale,
dar eu am văzut arzînd la amiază un nor
și-am auzit cîntecul care îngenunchea caii sălbatici,
îți spun, țărmul acela nu-i simplă poveste,
eu am văzut norul și-am ascultat cîntecul
și înainte de a mă învinge
soarele m-a făcut fericit.


IL GIOCO

Ho ancora una conca e qualche sasso
come costruire con loro un mare
e una riva dove stare sulla sabbia
e come convincermi che sono stato su una simile riva
inseguendo felice un'uccello
che adesso non mi lascia dormire?
Una conca e qualche sasso
e un nome strano
che nessuno capisce
e la mia speranza di giungere
a non capirlo neanche me un giorno.
La festa e finita,
attendo la mia punizione accanto i tribunali vuoti,
ma io ho visto bruciar una nuvola al mezzogiorno
e ho sentito il canto che piegava i cavalli selvaggi,
te lo dico,quella riva non e soltanto una storia,
io ho visto la nuvola e ho sentito il canto
e prima di vincermi
il sole mi ha reso felice.



THE GAME

I still have a shell and a few stones
how to build with them a sea
and a shore where I could lie in the sand
and how to persuade myself that I had been on such a shore
happy following a bird
which now does not let me sleep?
A shell and a few stones
and a strange name
that nobody understands
and my hope to come
to not understand it too one day.
The feast is over,
I wait for my punishment near the empty tribunals,
but I have seen a cloud burning at the noon
and I have heard the song which used to kneel down the wild horses,
I tell you, that shore isn't merely a story,
I have seen the cloud and I have heard the song
and before defeating me
the sun made me happy.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Rețineți: Numai membrii acestui blog pot posta comentarii.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...