11.08.2013

Cezar Ivănescu



DOINĂ DIN FRUNZĂ

voi ce mă priviţi în faţă
îndrăgiţi-mi faţa mea,
mai îngăduiţi-mi faţa
fiindcă mult va sîngera,
mai îngăduiţi-mi faţa
fiindcă mult va sîngera

şi în mînuri şi-n picioare
cuie îmi vor împlînta,
mai îngăduiţi-mi mîna
şi-n ţărînă talpa mea,
mai îngăduiţi-mi mîna
şi-n ţărînă talpa mea

vă iubesc, dar lîngă mine
nimănui n-am spus să stea,
mai îngăduiţi-mi locul
cît măsoară umbra mea,
mai îngăduiţi-mi locul
cît măsoară umbra mea

bate vînt în pomul care
lemn de cruce îmi va da,
mai îngăduie-l, săcure,
cît îi tremură frunza,
mai îngăduie-l, săcure,
cît îi tremură frunza.



CANTO TRISTE

voi che mi guardate in faccia
andate amare la mia faccia
lasciate stare la mia faccia
perche in sangue sara,
lasciate stare la mia faccia
perche in sangue sara

e nelle mani e nei piedi
chiodi ficcherano a me
lasciate stare la mia mano
e la mia suola nella terra
lasciate stare la mia mano
e la mia suola nella terra

io vi amo ma vicino
a nessuno ho detto stare
lasciate a me soltanto il luogo
quanto si stende la mia ombra
lasciate a me  soltanto il  luogo
quanto si stende la mia ombra

soffia il vento verso quell'albero 
che legno di croce mi dara,
lascialo stare, crudele ascia,
quanto la  foglia fruscera
lascialo stare, crudele ascia,
quanto la foglia fruscera.




SONG OF SORROW

you who look me in my face
come to love my face
let my face to be more
because it will bleed a lot
let my face to be more
because it will bleed a lot

and into my hands and feet
they will stick the nails
let my hand to be more
and in the dust my sole
let my hand to be more
and in the dust my sole

I love you but near me
to no one I saied to stay
allow me only a place
as large as my shade
allow me only a place
as large as my shade

the wind blows toward the tree
which wood of my cross will be
let it be, cruel axe,
as long as the leaf will rustle
let it be, cruel axe,
as long as the leaf will rustle.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Rețineți: Numai membrii acestui blog pot posta comentarii.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...